Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

onsdag 13 juli 2011

Smak för campinglivet

Vi var på ett läger i helgen
ett tältläger

Det var lite mysigt att få krypa ner i sovsäcken
morra mot skuggor utanför
Matte fattade inget om farorna
Låg bara på den där gungande madrassen och värmde min rygg

När vi kom hem tänkte jag att det var en ny grej
En ny rutin
det där med att sova i sovsäck

Jag är inte den som är den
så det var bara att gömma ett ben
bädda ner sig och somna


Idag tog människan och rullade ihop den goa sovsäcken och la i en garderob
Ingen mer mys där alltså
Men var det inte en ny rutin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar