Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

torsdag 28 juli 2011

omtag i träning

Jag lärde mig ett och annat när vi var på semester och nu har jag börjat praktisera det:

  1. lyssna inte när vi ska in från tomten
  2. skit i att komma när matte visslar inkallning
  3. nafsa alla hundar jag ser - även när jag är lös
Det där sista är en ren försvarsåtgärd - annars blir de stora hundarna kanske sådär påflugna som slyngeln. det vill jag inte vara med om nåt mer. Det är gott att se dem krypa ihop och bli rädda. Idag sprang en hund bort. Själv sätter jag mig snällt vid mattes sida och ser snäll ut, så där valpaktig, när jag är klar. Då kan ingen bli arg på mig.

Vid lunch kom konsekvensen:
  1. inget mer lösspringande utan lina
  2. tid bokad hos tränaren/psykologen
  3. ingen mer lek med stora tikar
Äsch - jag säger äsch och tusan också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar