Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

fredag 29 juli 2011

överraskning

Idag hade jag hoppats på svalt väder - men det var olidligt varmt
Matte envisas fortfarande med spårlinan... Men jag visade henne att har hon bara köttbullar så kan jag sköta mig finfint även om vi träffar stora hundar i skogen som jag mer än gärna sätter mina vassa små tänder i.
Att jag hoppar högt på samma ställe säger matte gills som lydnad. men hon börjar be om att jag ska sitta vid sidan - är inte det för mycket begärt av en ung kille som jag?
Jag tror jag behöver stöd här...

Ajaj - varmt som tusan var det - men vi gick i skogen vid lunch.
Sen ner mot stenplattan med affärer - och huga - VETERINÄREN!
Trodde matte skulle ta mig dit 2 ggr på en vecka men icke!

Här blev jag överraskad
Matte köpte stora saftiga körsbär av en snäll gubbe på torget.
Så gott!
Att suga på kärnan efteråt är en fröjd - men det vill inte matte
Tjajar (igen!) om att jag kan sätta i halsen.
Men jag smusslar undan den... hehe
Tyvärr brukar hon komma på mig när jag går där och smaskar.


Hemvägen var varm - även om vi gick bland villorna.
Jag föredrar skogen.
Men så gick vi förbo stackars röda blandisen.
Hans brorsa dog för ett tag sen - och han är riktigt trevlig - men gammal.
Hans matte är pratig och nervös - men hon hade riktigt smarriga äpplen i trädgården!
Jag fick smaka! Ojojoj - bättre än körsbär om du frågar mig...

En finfin promenad - även om den var supervarm.
Hoppas matte fixar pälsen igen snart.
För bada med henne - nej tack
Där går gränsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar