Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

söndag 31 juli 2011

Kakan

Har hittat en ny cool kompis: Kakan

(På bilden är det inte hon - men tusan va likt det är! )

Hon är en lugn och snygg tjej - lika mjuk som jag
Igår fick jag komma och provligga hennes soffa -skön och sval i värmen.
Faste helst ville jag sitta i mattes knä - de drack nämligen nåt extra gott vietnamiesiskt kaffe med kondenserad mjölk.
Men nähä - denna gång delade matte inte alls med sig...

Vi gick en promenad i en skön och sval skog. Lite plask i vattnet - men där var det för mycket hundar och folk så jag blev alldeles yr.
Kakan hon satte sig hos sin matte och kollade bara på spektaklet.
Klokt.

Men fy va varmt det var igår!
När vi kom hem så kraschlandade vi i min säng. Att sova sked med matte är praktiskt - jag har stenkoll på vad hon gör. Denna gång vaknade vi efter 2 timmar - vi hade legat blixt stilla!
Gött om du frågar mig...

På kvällen var vi och kollade in hästar. Jag fattar ite alls vitsen. en liten yttepytte promenad, sen fick jag vara i bilen för en stor svart hund cirklade runt oss. När de försvann med ena hästen fick jag stå ut med att den andre skrek efetr sin kompis. Stackare. Fattar inte människorna att hästar är än mer flockdjur? Att den här hästen är himla gammal och inte orkar - då får väl den andre avra kvar? men nej.
Nåja - dagen avslutades okej.

Vi sover numer i gästrummet för det är fullt med saker i sovrummet.
men - hallå matte! det är väl bara att plocka ihop! Hur svårt kan det vara?
Jag längtar till egen säng igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar