Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

söndag 28 augusti 2011

Vakthund


En del människor tror att vi Chihuahuor är små söta gossehundar.
Då tar de fel
Vi är vakthundar!
nej jag skojar inte
Vår grej är att larma när det kommer främlingar
det är iaf jag HIMLA bra på!

Igår jade matte fest - i trädgården
Det har hon aldrig haft förut
När det är inne har jag ful kontroll på alla från min sköna soffa
När de går runt i huset behöver jag bara passa så attd e inte tar nåt ben

Igår var det alltså ute
Mattes vänner kan ag
Men jag är en välkomnande hund så jag skäller rejält när de kommer
Annars kanske de glömmer av mig
(Men inte M - han ger mig goda köttbitar under bordet...)

Det värsta var alltså grannens fest
det kom folk hela kvällen
Massor av bilar och människor gick förbi oss!
till slut fick jag inte vara lös längre
Matte tog upp mig i knäet
Smart - för där hade jag bättre koll.

Fy vad det var jobbigt!
Idag är jag helt slut!
Ända in på natten satt vi ute och folk la sig aldrig.
är det okej att göra så?

Det där köttet och allt annat jag snappade upp gjorde mig törstig
så upp m matte kl 5
Sen låg vi sängen till kl 9!
det är rekord
Idag softar vi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar