Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

lördag 27 augusti 2011

Analys av matte


En längre tid har det kännts som om vi var tre på promenaderna
Som om jag inte var den viktigast
Matte har ända sedan i våras mest lyssnat efter den 3ej kommentarer och åsikter
Vart jag har velat gå gills inte
det suger

Men så har det ÄNTLIGEN hänt
Matte är trött på den 3e säger hon
Vill inte att hennes om min relation ska styras
Orkar inte höra på den där rösten längre
Känner sig pressad och orolig
Kan inte släppa vad rösten säger

Så nu är det vi 2 igen på promenaderna
Men hon beter sig lite konstigt
Hon pratar högt och säger att hon är lite vilse
Att hon har svårt med friheten
Friheten att följa mig dit min nos pekar
Att hon liksom inte har kontroll längre

Men samtidigt ser jag ju att hon är liksom mer go'
att hon är med avslappnad
Hon ser mer på fåglarna
jag får nosa längre
och jag kan visa vägen


Notera att det är en Japanese Chin på bilden!
Så härligt.
Jag vann över Iphonen
Jag vann över appen!

ingen stress att gå 7 km
Ingen karta som måste kollas
tid att hålla

Bara matte & jag på promenaderna
Skönt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar