Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

fredag 26 augusti 2011

softar bara?



Kära läsare
Tycker ni det verkar som om jag bara softar?
Jo - stor del är ju softande för en hund över dagen
resten är det ju full fart!

Matte låter mig fortfarande springa en hel del
men det är mindre nu än i somras
Hon talar om bilar.
Är de farliga?
Men jag går ju på trottoaren!

Så, när jag är utan koppel, då springer jag som bara den!
jag är som ett streck!
Dessutom tränar jag in snygga stoppsladdar framför matte
Så att hon inte tror att det är hon som bestämmer.

Att fara som ett jehu över stock och sten
det tror jag kommer att bygga en ny snygg vinterkropp
Min päls växer ut igen och jag lagrar fett för en kall vinter
Det gäller att se maffig ut
på vintern blir ju utrymmet mindre för oss dogs

Matte kollade vinterkläder till mig igår
Men som tur va sa hon att jag inga fick
men sen yrade hon nåt om hundmässan!!?

Nä - nu ska jag få ut henne på en promenad
När hon sitter inne hittar hon på så mycket konstigt...

1 kommentar:

  1. Hallå där, charmtrollet!!
    Be din matte visa dig hur westernhästar gör. Jag är övertygad om att de ligger i lä när du gör dina stoppsladdar!!!
    Kram från din vän, Eva

    SvaraRadera