Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

måndag 20 februari 2012

en vanlig måndag

Uppdatering kl 22
Jag fick mig en riktig käftsmäll
Matte är orolig
Jag ligger och har en svullen käft
det gör ont
Vill ligga i mattes knä
men då bara jag ligger och flämtar
får inte luft.
Kvällspromenaden okej - men in vill jag inte
gå på snön går inte
den bär inte ens en litenliten chihuahua som jag
Jag är sjuuuuk!!

En vanlig dag brukar jag få upp matte i tid så att jag kan tryna på hennes goa täcke
Fattar inte varför jag inte får sova på det under natten?
Hon kan la ta de där gamla yllefiltarna hon slängt åt mig.
Inte ens ett duntäcke har jag längre att sova på!
okej - dubbla madrasser - men ändå!
Visst ser det gött ut!


Sen ut i skogen! Idag var det halt! Jag brukar få springa lös
men matte sa att det var dags för kidsen att gå till skolan
Då får jag inte överraska eller skrämma dem
Glädjedödare...

I skogen tränar vi balans och cirkusnummer
Men, idag var det fö halt och jag gleeeed av alla stammar!
Förnedrande

Så jag kollade in en klippa
Upp på den och så ställde jag matte nedanför
Hon lär sig!
Men det är jag som får godiset
de är allt dumma de där människorna

Idag var matte hemma
men vi tog bara en halv långpromenad
Matte skulle jobba
Men, eftersom vi tog en annan väg än vanligt så fick jag en massa nya goa härliga dofter!
Bland annat så träffade jag den söta lilla chihuahuatjejen
Och eftersom den där blandiskillen kom samtidigt så fick jag vara lös
Men - jag vill bara åt den söta lilla tejjen
Men tusan va arg hennes hemska syster gårdshunden är
Jag åkte på flera näsbrännare
Blev helt stukad

Det värsta var nog ändå att matte inte tog mitt parti
Jag ville ju upp i hennes famn
Så jag kunde skälla på den där argbiggan
i tryggt förvar utom hennes vassa tänder
Hon sa att jag fick lösa min problem på marken



Jag talar inte längre med matte.
På kvällspromenaden mötte jag spanieltiken.
hon var lika sur som vanligt
jag vågade inte ens gå fram

Några meter längre bort kom den gamla bordercolliedamen
Ibland är hon med på noterna och leker
Idag fräste hon också åt mig

Men hallå!
Jag som är oemotståndlig för tikar
Nu är jag är knäckt.
Ligger bara här och tittar ut i tomma intet
Knäckt.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar