Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

fredag 17 februari 2012

promenad rensar hjärnan

Matte och jag har fightats idag
Känns som o jag vann rond 1 mot den förhatliga öronrensningen!
yes...
Men, sen var stämningen verkligen under noll här hemma.
Fattar inte varför inte matte kunde glädjas med mig?
Hon säger att hon är orolig för min hälsa.
Jag får säga att jag är orolig för hennes när hon staplar runt...

Så när jag hade fått henne att sova middag ett tag var det dags att ta ut henne i solen.
Jag har insett att hon behöver det för att liksom piggna till och bli gladare


Snö är det bästa jag vet. Det värsta jag vet är den här västen men matte säger att den hjälper mot snöbollar i pälsen - så okej.
När vi gått nååågra kilometer, bla fick jag skutta lös i hundskogen, så kom vi till den där HÄRLIGA ängen som jag alltid bara MÅSTE rusa runt runt på!!
Matte tog sig ut och lekte hon också - kul att hon piggnar till ibland.
Men så plötsligt så kunde jag inte låta bli! fick syn på en såååååå snygg rolig polare i samma storlek på gångvägen och jag var bara tvungen att sätta efter! Det var en pigg rackare och så rolig! Fattar inte varför inte han fick vara lös o lattja med mig i snön!

Matte blev förgrymmad. Hon sa att det var första gången som jag inte stannade, första gången jag stack efter en annan och första gången som jag inte kom när hon ville koppla mig.
En skön triss säger jag!
Vad är det för fel på lite livsglädje?
Jag säger som Baloo: "Kom igen nu katten - det svänger ju!"


Efter det var jag som en mönsterhund.
satsade på att vara snabb på att sätta mig, stanna, komma jaja, allt det där som får henne nöjd när jag är lös. Som får andra att le åt mig å säga att jag är duktig.
Jag säger mest att grillkorv är gott. Att ha matte glad tjänar jag på i form av korv.
Så lätt är det att dressera matte.

Hemma kom hon igång och jobbade igen.
Det är bra för då hittar hon inte på galenheter som att pilla mina öron...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar