Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

onsdag 28 september 2011

sjuuuuk


Vi har varit hos min idol igen
henne kan jag vila gott hos framför TV:n
Min hemska matte tvingade in mig i duschen hos främmande människo
bara för att jag hade rullat mig i en fågen med en massa krälande kryp i
*muttermutter*

På natten sov jag dåligt
Matte brydde sig inte alls
vatten fick jag hämta själv
hon sa att hon var mörkrädd...

När det började ljusna mådde jag verkligen inte bra
Klockan var 5.15
försökte hoppa ner men mina ben bar bara inte
matte satte sig förskräckt
inte gjorde det nåt bättre
för jag kunde inte stå!
spydde en massa
fy fy fy

Matte bar ut mig
B var vaken och hängde på
Kunde fortfarande inte stå och göra nr 1 eller nr - det funkade knappt
Men jag var ju tvungen!
Alltså spydde jag ännu mer
Matte skickade in B för att kolla veterinär
de öppnade kl 9
Var var vi?
Varför var vi inte hemma där det har öppet dygnet runt?
Varför lyssnar matte inte på mig?
jag vill ju bara vara hemma!

Sånt här ältade jag efter matte talat med veterinären och skulle observera mig
Vi låg framför brasan som mysige B tänt
Matte låg med mig under bordet
det kallar jag solidaritet
Ett plus till henne iaf
dessutom fick jag dela dunjackan
Fast - det hjälpte inte
jag bara skakade

Sen vaknade E efetr några timmar
Yes!
Bäst att springa upp
Hittade en go fåtölj
Men de där skakningarna slutade inte
Men det var skönt att E nu också tyckte synd om mig
Mådde faktiskt lite bättre av det!

Matte oroade sig
så hon tog hem mig till stan igen
Vi stannade en gång för att sova
borde nog stannat en gång till
Fattar att hon inte håller sig vaken
Jag sover också som en stock i bilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar