Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

söndag 11 september 2011

Firar matte


Igår var det full fart
Min matte fyllde år
Så upp tidigt
Svida på sig röd rosett
(varför blir hon så glad ev en röd tygtrasa?)
Ge matte frukost
Köpt present hade jag gjort - svindyr!

Sen kommer det folk
tre kalas på en dag!
och vem fick vara värd?
Moi!
Ändå snackade matte om att jag inte fick välkomna dem med mitt starkaste skall!
Några sjöng i kör när de kom
Då var ju jag tvungen att överösta dem med mitt solo!
ingen annan älskar min matte mer än jag!

Men ALLA - jag säger ALLA som kom skulle tafsa på min matte
de kramades å pussade
Skrattade och hade sig
Åt tårta
(tur mattes brorsa fattade att jag också ville ha)
Krabban fick jag jaga under bordet
och inte en droppe sprit fick jag

Hon såg mig knappt på hela dagen!
Nej, mig skickar hon ut med den ende som röker
(fast han är okej)
Hon tog inte ens kvällsturen själv!
Jag hatar kalas när inte jag är i centrum
Dagen som började så bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar