Om mig

Jag är en storstadstant (40+) med en liten hund som ÄNTLIGEN har skaffat mig ett hus på landet. Jag gillar att inreda, både inomhus som utomhus. Kan hantera sekatör, motorsåg och virknål. Och fiffiga lösningar är min specialitet. Men HUR ska jag klara en massa hus och en jätteträdgård?

lördag 1 oktober 2011

Mera skogsjobb

Idag har vi varit hos mattes gamla granne
En granne hon hade innan jag hade adopterat henne
En granne som fanns på förra stället hon bodde på
Rörigt
Jag fattar inget
Men jag gillar tomten

När vi var och fikade där i somras yrade matte & damen som bor där om plommonträden
Jag gillade plommonen
de var goda
damen var snäll

men nu är det höst
matte hade packat en väska med otäcka redskap
Vi skulle beskära träd!


Så här såg trädet ut innan matte klättrade upp.
Själv hade jag fullt sjå med att kolla in trädgården

Efter ett träd fattade jag vad det gick ut på
Jag slet nästan ut tänderna genom att släpa grenarna som matte slängde på marken huller om buller
När ska hon lära sig att ha det snyggt omkring sig?
Sen hjälpte jag snälla damen att göra grenarna mindre genom att dra dem i bitar eller att tugga på dem
Så gjorde inte damen
Hon klippte eller sågade i dem
En sån mes.


Så här blev det när det blev klart
Matte var helt slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar